Orang tertua di Dunia


Wanita Georgia , Besse Cooper, orang tertua di dunia, menyambut ulang tahun 116 beliau pada hari Ahad untuk menjadi orang yang kelapan di dunia dan ke 4 di Amerika, pernah telah disahkan oleh Guinness World Records sebagai orang paling tua.

Cooper, yang telah dilahirkan di Tennessee pada tahun 1896, telah mula disahkan sebagai orang tertua di dunia oleh Guinness pada Januari 2011, tetapi juaranya hanya bertahan beberapa bulan kerana, Guinness mengesahkan bahawa kelahiran Brazil, Maria Gomes Valentim adalah 48 hari lebih tua . Valentim meninggal dunia pada 21 Jun, 2011, dan Cooper telah dikembalikan semula sebagai orang yang tertua di dunia.


Namun, Cooper perlu mencapai tujuh tahun lagi untuk menjadi orang tertua pernah di  hidup di dunia dan disahkan oleh Guinness. Louis Jeanne Calment dari Perancis hidup selama 122 tahun dan 164 hari sebelum mati pada Ogos 4, 1997.

Rahsia beliau untuk panjang umur adalah mu "saya tidak makan makanan ringan.''.


perempuan tertua

ps: tak mahu lah sampai tertua itu.. huhu 

Penulis : mesintaip ~ Blog yang mengisi masa Lapang = = " ~

Artikel Orang tertua di Dunia publish oleh mesintaip pada hari Tuesday 28 August 2012.Semoga Anda mendapat Pengalaman yang baru . Mempunyai 0 mendoakan saya menjadi HEBAT!!.. haha di postingan Orang tertua di Dunia
 

0 comments:

Post a Comment

Gua Blog