Sayang ....

Saat aku melihat video ini, satu detik telintas di kerangking hati aku, mengingatkan suatu perkara kepada diri aku.. Adakah aku mampu? ..

Aku sayang akan ibu dan bapaku, walaupun pelbagai herdikan dan sindiran dari pelbagai sudut, samada dalam keluarga atau luar.. Aku tetap sayang akan keluarga ku..


Aku akan menjadi anak yang membanggakan ibu bapa aku.. Hampir menitis air mata aku melihat video ini, Adakah aku mampu bangkit dari sandiwara dunia yang mengagungkan harta, rupa dan pangkat.. Adakah aku mampu melakukanya sendiri sebagai anak? Adakah aku mampu menguruskan sendiri sebagai darah daging?


Sedangkan keluarga sendiri sanggup memandang rendah dan sanggup mengajar, mendidik, mengasuh anak kecil  nya supaya memandang rendah, dan menyindir ibu aku.. DUNIA!..



Ya, aku belum ada daya untuk membanggakan ibu aku.. Tapi aku akan berjanji akan lakukanya.. Termasuk dalam hal yang terdapat dalam video yang aku selitkan bersama..




Semoga kita semua mampu melakukan nya...




Penulis : mesintaip ~ Blog yang mengisi masa Lapang = = " ~

Artikel Sayang .... publish oleh mesintaip pada hari Tuesday 21 August 2012.Semoga Anda mendapat Pengalaman yang baru . Mempunyai 0 mendoakan saya menjadi HEBAT!!.. haha di postingan Sayang ....
 

0 comments:

Post a Comment

Gua Blog